top of page

Kun haluat ainaisista puheista ja selityksistä käytännön tekoihin, on

Myynnin Kehittämispolku: 

Näin saat uusia asiakkaita ja lisää kauppaa!™

sinua varten.  Luo nyt oma menestysmallisi myyntiin ja myynnin johtamiseen!

SelinSelin® Myynnin Kehittämispolku™ antaa eväitä myynnin aitoon kehittämiseen. Unohda siis myynnin teoriat ja kaikenlaiset ismit ja opit! Kääri nyt hihat ja ryhdy vihdoin puheista ja ainaisista selityksistä käytännön tekoihin! 

Jos myynti "tökkii", eikä toivottua tulosta synny, on pysähdyttävä miettimään, mistä tilanne johtuu. Myynti ei myy yhtään paremmin, toimi aktiivisemmin tai saavuta paremmin toivottuja tuloksia, ellei myös myynnin johtaminen ole kunnossa. Myynnin kehittäminen alkaa siksi aina myynnin johtamisen kehittämisestä. Hyvä työn tekemisen ja toiminnan tuottavuus on myös myyntitoiminnan perusta. Siksi todellakin on väliä, miten myyntiä käytännössä tehdään ja miten sitä johdetaan. Myynnin Kehittämispolku™ iskee siis asian ytimeen ja nostaa kissan kauniisti pöydälle.

 

SelinSelin® Myynnin Kehittämispolku™ koostuu neljästä osasta, joista voit valita yrityksellesi sopivimmat ja tarvittaessa myös yhdistellä niitä parhaaksi katsomallasi tavalla. Luo siis oma Myynnin Kehittämispolku™ ja tee toivottua tulosta!

Kaikki alkaa myynnin lähtötilanteesta ja nykytilasta. 

 

1) Myynnin happotesti™  kertoo,

  • kuinka "hyvässä hapessa" myyntitoimintasi ja myynnin johtaminen ovat tällä hetkellä

  • kuinka sujuvaa ja virtaavaa myyntisi juuri nyt on ja

  • mitkä ovat yrityksesi keskeiset vahvuudet sekä haasteet myynnissä

Saat myös selkeän käsityksen siitä, 

  • mikä on yrityksesi muutos- ja kehitysketteryys sekä

  • millä tasolla työn tekemisen tuottavuus on tällä hetkellä.

​​

Saat selkeän yhteenvedon Myynnin happotesti™ -havainnoista sekä kehittämisideoita, joiden avulla pääset heti käytännön toimenpiteisiin asioiden eteenpäin viemiseksi. Siihen loppuvat ainaiset selitykset ja puheet!

 

Tämän pohjalta tiedät myös, mitä myyntisi eniten tarvitsee juuri nyt ja voit edetä Kehittämispolulla juuri parhaaksi katsomallasi tavalla.

2) Vipuvoimaa myyntiin 4% Taktiikalla!™ -työpajassa tunnistat

  • myynnin ja myynnin johtamisen vipuvoimaisimmat osa-alueet, joita kehittämällä saavutat nopeasti tuloksia,

  • nykyiset esteet ja hidasteet myynnissä ja myynnin johtamisessa (henkiset ja fyysiset Nakertajat™), jotka vievät yritystäsi koko ajan pois toivotusta tuloksesta.  

​​

Lisäksi työpaja auttaa luomaan selkeän toimintasuunnitelman vipuvoimaisimpien osa-alueiden kehittämiseen ja vahvistamiseen.​ Kun tiedät, mitä tehdä, miten ja milloin, nousee niin myynnin johtaminen kuin käytännön myynti aivan uudelle tasolle!

3) Tuotteista hyvin, myyt helpommin ja enemmän!™​ -työpajan avulla

  • luot selkeät asiakasprofiilit eri kohderyhmillesi, 

  • määrittelet näille keskeiset asiakashyödyt ja lisäarvot ja

  • tuotteistat kullekin kohderyhmälle selkeitä ratkaisuja näiden eri tarpeisiin.​

​​

Näin sinun on helpompaa myydä, ja asiakkaan on helpompaa ostaa, koska hän myös aina tietää, mitä saa. Hyvillä ja selkeillä ratkaisuilla erotut myös eduksesi muista. Hyvin tuotteistettu kun on jo puoliksi myyty!

4) Viritä myyntisi iskukuntoon!™ -työpajatyöskentelyn auttaa

sinua täsmentämään ja määrittelemään tarkemmin pelisääntöjä ja toimintamalleja myyntiin. Uusien toimintamallien käyttöönotto ja toimivuuden varmistaminen vaatii tiukkaa muutosjohtamista sekä sitkeätä työskentelyä. Siinä ei helpolla pääse kukaan. Tai sitten kaikki, kun asiat viedään määrätieoisesti ja suunnitelmallisesti päämäärään.

           

Työpajatyöskentely auttaa mm.

  • myynnin johtamisen (uudelleen)organisoinnissa,

  • käytännön myyntiprosessin ja -toimintamallien täsmentämisessä ja luomisessa

  • myynti-, johtamis- ja vuorovaikutustaitojen kehittämisessä

sekä antaa mm. henkistä tukea ja uskoa muutosten läpiviemisessä loppuun asti. Saat käytännön "vierihoitoa" uusien toimintamallien käyttöönottoon. Mukana kuljetaan se matka, mikä vaaditaan ja tarvittaessa myös hieman pitempään. Se sovitaan aina erikseen tapauskohtaisesti.  Tärkeintä meille on, että sinä saat toimintamallin hyötykäyttöön yrityksessäsi.  

Kaikessa SelinSelin® kehittämistyössä marssijärjestys on seuraava:

 

1. Määritellään lähtötilanne ja myynnin nykytila
Mietitään, miten toimitaan nyt, mikä toimii  ja missä vielä kaivataan parannusta/tehostamista/parempaa tuottavuutta?

2. Asetetaan tavoitteet ja määritellään ohjelman kesto
Lähtötilanteen pohjalta luodaan kehittämissuunnitelma ja asetetaan kehittämistyölle tavoite sekä arvio sen kestosta ja laajuudesta.

3. Tarkennetaan sisältö
Sitten rukataan sisältöä yrityksesi tarpeisiin sopivaksi, mietitään keinot ja menetelmät, miten saadaan asiat rivakasti hoidettua. Näin kaikki tietävät, mitä on tarkoitus tehdä, miten ja mitä saada aikaiseksi.

4. Ryhdytään hommiin
Nyt kääritään hihat! Matkan varrella tarkennetaan kurssia ja huomioidaan myös esille tulevia asioita, tehdään ripeämmin, jos mahdollista tai vähän hitaammalla tempolla niissä asioissa, jotka vaativat enemmän pohdiskelua tai ideointia.

5. Jälkipuinti ja tulosten arviointi
Sitten onkin aika katsoa aikaansaannoksia ja lopputulemaa sekä miettiä jatkotoimenpiteitä. Tämä on aina niin jännä vaihe!

Kun siis myös sinua kiinnostaa kääriä hihat ja pistää myynti ja myynnin johtaminen iskukuntoon, ota yhteyttä!​ Soita tai meilaa, siitä se lähtee!

 

Erica   p. 040 0592 918

Jarmo p. 050 0710 376

etunimi.sukunimi@selinselin.fi

bottom of page