Kun haluat hallita paremmin asiakastyöskentelyäsi ja parantaa toiminnan tuottavuutta vähällä vaivalla ja rahalla, on SelinSelin® palveluksessasi! 4%:n taktiikalla.
Kehittäjä. Valmentaja. Sparraaja. Muutoksen toteuttaja.
SelinSelin® Kehittäjä. Valmentaja. Sparraaja. Muutoksen toteuttaja. 4% Taktiikalla. Hyppää siis kyytiin - pysäkki on juuri kohdallasi!
Tervetuloa SelinSelin® -webinaariin
Näin rakennat ja kevennät toimintajärjestelmää!™
– avaimia toimivaan toimintajärjestelmään
19.5.20 klo 13-14
Yrityksissä on tehty laatujärjestelmiä jo 1980 -luvulta lähtien. Laatujärjestelmien tarkoituksena oli kuvata yrityksen toimintaa (prosesseja) ja näin järkiperäistää yrityksen toimintaa. Nämä järjestelmät ovat olleet alkuaikoina hyvin raskaita ja vaikeasti hallittavia. Vieläkin moni yritys tuskailee turhan raskaiden toimintajärjestelmien alla.
Kun sinulla jo on järjestelmä käytössä, onko tämä kenties tuttua:
-
järjestelmä elää omaa elämäänsä irrallaan liiketoiminnasta
-
se on raskas ja siitä on vaikea löytää tarvittavia asioita
-
prosessikuvaukset ovat kaavioita, joilla ei ole todellista käyttöä liiketoiminnassa
-
sitä ei ole päivitetty vuosiin
-
se on tarkoitettu sertifiointiin, ei yritykselle itselleen
-
siinä on toiminnallisia vaatimuksia, jotka eivät liity järkevään yritystoimintaan
-
se on täynnä standardien kapulakieltä, jota kukaan muu ei ymmärrä kuin laatupäällikkö
-
yritysjohto on sysännyt järjestelmän laatupäällikölle.
-
henkilöstö ja etenkin laatupäällikkö on turhautunut järjestelmän toimimattomuuteen
-
se on kuluja aiheuttava ”kiviriippa”
-
et tiedä, miten tästä ”painajaisesta” pääsee eroon, kun se on vielä sertifioitukin
Jos tunnistat yhdenkin näistä kohdista, kannattaa järjestelmälle tehdä jotain.
Jos taas olet suunnittelemassa tai rakentamassa laatujärjestelmää/toimintajärjestelmää, mietitkö kenties pääsi puhki sitä mm.
-
miten tällainen järjestelmä kannattaisi rakentaa?
-
miten laaja siitä kannattaa tehdä?
-
mitkä toiminnot kuuluvat järjestelmään?
-
onko järjestelmä pelkkä kirjallinen kuvaus eikä velvoita yritystä mihinkään?
-
miten prosessikuvauksia kannattaa tehdä?
-
miten standardien vaatimuksia oikeasti ja käytännössä tulkitaan?
-
tehdäkö itse vai käyttääkö ulkopuolista asiantuntijaa?
-
kuka ”asiantuntijoista” on oikeassa, kun jokaisella on omat erilaiset näkemyksensä?
Turha tuskailla enää näiden asioiden kanssa! Kun siis haluat rakentaa tai keventää olemassa olevaa toimintajärjestelmää (laatu-, ympäristöjärjestelmää jne.) on tämä webinaari sinulle! Saat käytännönläheisiä vinkkejä ja työkaluja, jotka voit ottaa heti käyttöön järjestelmän suunnittelussa ja keventämisessä.
Sisällöstä
Webinaarissa saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:
Mikä on laatujärjestelmä ja toimintajärjestelmä?
-
miten yhdistät, eli integroit eri vaatimukset yhteen järjestelmään
-
kuinka kevennät raskasta ohjeistusta
-
millainen on toimivan järjestelmän rakenne
-
kuinka teet yksinkertaisen käsikirjan
-
”Neljän koplasta” yritystoiminnan timantti
Miten yksinkertaistat prosesseja käytännössä?
-
mitä ovat lineaariset ja systeemiset prosessit
-
prosessien virtauksen periaatteet
-
prosessien kapeikkopaikat
-
yksinkertainen prosessin suunnittelu ja virtaviivaistaminen (Streamlining™)
-
mistä järjestelmän keventäminen kannattaa aloittaa
-
miten suunnitella sisäinen kaksisuuntainen tiedonkulku
Miten hyödyntää Lean -tuottavuusfilosofiaa?
-
toimintojen virtauksen suunnittelu
-
prosessin huojunnan hallinta
-
toiminnan kapeikkopaikkojen hallinta
-
tiedonkulun virtausperiaatteet
Aikaa kysymyksille
Webinaarin vetää Jarmo Selin, joka on pitkän linjan yritys- ja muutosvalmentaja ja yritystoiminnan kehittäjä.
Investointisi:
Näin rakennat ja kevennät toimintajärjestelmää!™
– avaimia toimivaan toimintajärjestelmään
59 € / hlö (+ alv 24 %)
Aika:
19.5.2020 klo 13– 14.00
Webinaarin investointi sisältää:
-
1 tunnin webinaarin
-
jaettavan aineiston (pdf)
-
webinaaritallenteen katseluoikeus 30 päivän ajan webinaarin jälkeen
Otatko siis haasteista kopin?
Muista, että näillä toimenpiteillä saavutat nämä tulokset.
Kun siis haluat erilaisia tuloksia, on sinun tehtävä jotakin toisin.
Kun et ole tyytyväinen yrityksesi nykyiseen toimintajärjestelmään tai et oikein tiedä, miten tarttua asiaan, on sinulla kaksi vaihtoehtoa:
1) odottaa parasta ja jatkaa niin kuin ennenkin tai
2) tarttua asiaan, kääriä hihat ja ryhtyä nyt tuumasta toimeen!
Toivottavasti valitset kohdan 2 ja ilmoittaudut mukaan webinaariin!
Tervetuloa!